Palveluehdot

Hoivapalvelu Solsidan Oy:n palveluehdot Päivitetty 13.2.2022


1. Sopijaosapuolet


a. Palveluntarjoaja


Hoivapalvelu Solsidan Oy

Y-tunnus: 3225006-3

hoivapalvelusolsidan@gmail.com

0503010187, 0443519566

Postiosoite: Kahisevantie 26, 02710 Espoo

www.hoivapalvelusolsidan.fi


b. Palvelun tilaaja


Palvelun Tilaaja sitoutuu viime kädessä huolehtimaan palvelun maksusuorituksesta. Palvelun Tilaajana voi toimia eri henkilö kuin palvelun Asiakas.


c. Palvelun asiakas 


Asiakas on palvelun loppukäyttäjä / henkilö, jolle palvelu tuotetaan. Palveluehtojen osapuolet ovat Hoivapalvelu Solsidan Oy, Asiakas sekä Tilaaja.


d. Palveluntuottaja


Palvelun tuottaa Hoivapalvelu Solsidan Oy. Hoivapalvelu Solsidan Oy työntekijät tai itsenäiset ammatinharjoittajat.


Tilaamalla palvelun, Tilaaja ja Asiakas sitoutuvat noudattamaan näitä palveluehtoja.


2. Palvelu


a. Palveluun sisältyvät tehtävät ja suorituspaikka


Palvelu tilataan Hoivapalvelu Solsidan tilauslomakkeella, puhelimitse, sähköpostitse.


Hoivapalvelu Solsidan Oy tai sen valtuuttama Tuottaja tuottaa Asiakkaalle sovitusti hoivapalvelua tai sairaanhoidollisia palveluja, jotka ylläpitävät ja/tai edesauttavat ikäihmisen fyysistä ja/tai psyykkistä ja/tai sosiaalista toimintakykyä. Näissä tehtävissä tuottajalta edellytetään sosiaali- ja terveysalan ammattitutkinto. Palvelun sisältö voi olla esimerkiksi yhteisiä kotisairaanhoitoa, hoivapalveluita, aktiviteetteja, ulkoilua, jumppaa, asiointiapua, seuranpitoa tai erilaisia kotiaskareita. Palvelu räätälöidään Asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaiseksi yhdessä hänen sekä Tilaajan kanssa.


Tuottajalta ei edellytetä sosiaali- ja terveysalan ammattitutkintoa kaikissa palveluissa, kuten seurapalvelu, siivouspalvelu, asiointiapu, digiapu,  joten hän ei suorita hoidollisia tai sairaanhoidollisia toimenpiteitä palvelukäynnillä.


Kotiaskareissa hyödynnetään Asiakkaalta löytyviä tarvikkeita, kuten siivousvälineitä. Tuottaja ei tuo mukanaan omia siivousvälineitä, mutta voi tarvittaessa avustaa asiakasta hankkimaan tarvittavat välineet.


Palvelu suoritetaan palvelun tilauksen yhteydessä ilmoitetussa osoitteessa, julkisissa tiloissa tai erikseen sovitussa toimipaikassa. 


b. Palvelun hinta ja maksu


Hoivapalvelu Solsidan Oy pidättää oikeuden palvelun hinnan muutoksiin. Palvelun hinta on yrityksen kotisivuilla ilmoitetun hinnaston mukainen. Palvelu on kotitalousvähennyskelpoinen. (pois lukien kotisairaanhoito)


Tilauksen yhteydessä Tilaaja valitsee Asiakkaalle sopivimman palvelupaketin. Tilauksen yhteydessä täytetään palvelusopimus kaksi (2) samanlaista kappaletta, yksi kummallekin osapuolelle.


1 kappale (kpl) käyntejä kertymässä vastaa yhtä (1) yhden tunnin (1h) palvelukäyntiä. Palvelukäynti (1h) tulee suorittaa yhtäjaksoisesti. Minimiveloitus on 1h, vaikka aika ei tulisi kokonaan käytetyksi palvelun tarjoajasta johtumattomista syistä. Asiakkaan tilatessa alle tunnin palvelun, veloitetaan minimiveloitus 1h.


Laskutusjakso on 4 viikkoa eli 28 päivää. Laskutus käynnistyy kahden vuorokauden (48h) kuluttua mahdollisen maksuttoman (0€) tutustumiskäynnin / -jakson toteutumisesta.


Toteutunut palvelukäynti kohdistetaan aina ensisijaisesti kuluvan laskutusjakson käyntikertymään. Mikäli tilaajalle on jäänyt käyntejä toteutumatta edelliseltä laskutusjaksolta, nämä käynnit käsitellään “lisäkäynteinä”. Tarkoittaen, että lisäkäynnit kirjataan toteutuneiksi vasta sitten, kun kuluvan laskutusjakson käyntikertymä on ensin täysin lunastettu. kohdistetaan sen jälkeen mahdolliset aiemmilta jaksoilta jääneet ylijäämät uuden laskutusjakson käynnistyttyä käyntikertymään sovitaan valitun paketin mukainen määrä palvelukäyntejä.


Asiakas on oikeutettu yhteen veloituksettomaan tutustumiskäyntiin.

Jos tilaus on kuitenkin kertaluontoinen ja poikkeaa normaalista tutustumiskäynnistä, luokitellaan jo ensimmäinen palvelukäynti laskutettavaksi käynniksi.


Normaali tutustumiskäynti sisältää alkukartoituksen, tutustumisen, tulevien käyntien suunnittelun. Uusille Asiakkaille palvelun käynnistäminen on maksutonta.


Valittua palvelupakettia voi muuttaa milloin vain. Pakettien korotukset astuvat voimaan välittömästi. Pakettia madaltaessa uusi paketti astuu voimaan seuraavan laskutusjakson alusta.


Palvelukäynnin minimiajan (1h) ylittymisen jälkeen hinnoittelu on tuntiperusteinen.


Jos palvelukäynnillä käytetään Tuottajan autoa, veloitetaan siitä hinnaston mukaisesti kiinteä palvelumaksu per asiointikerta sekä yhdessä ajetut kilometrit kilometrikorvauksella 0,57€/km (sis. ALV 24%).


Laskua tai palvelua ei voi maksaa käteisellä käynnin yhteydessä, eivätkä Tuottajat käsittele rahaa. Lasku osoitetaan Tilaajalle, joka sitoutuu viime kädessä maksuvelvollisuuteen. Jos Asiakas haluaa antaa “tippiä” palvelun tuottajalle, sovitaan tämä laskutuksen yhteyteen Tilaajan kanssa ja sovittu “tippi” siirretään lyhentämättömänä Tuottajan palkkioon.


c. Palvelun tuottamiseksi annettavat tiedot


Tilaajan tulee antaa Hoivapalvelu Solsidan Oy:lle tilauksen yhteydessä palvelun tuottamiseksi vaadittavat lisätiedot.


Hoivapalvelu Sosidan Oy keräämään ja tallentamaan henkilötietoon sovelletaan Hoivapalvelu Solsidan Oy:n tietosuojaselostetta, joka on julkaistu Hoivapalvelun Sosidan Oy:n  kotisivuilla.


Jos Asiakas luovuttaa Hoivapalvelu Solsidan Oy Tuottajalle salasanoja esimerkiksi teknologia avun yhteydessä, Tuottaja ei koskaan tallenna tai säilytä näitä salasanoja. Kaikki salasanat ja muut Asiakkaan luottamukselliset tiedot pidetään ehdottoman luottamuksellisina. Asiakkaan luottamuksellisia tietoja ei koskaan käytetä muuhun, kuin palveluiden toimittamiseen Asiakkaalle. 


Mahdollisesta asiakkaan kotiavaimen luovutuksesta Hoivapalvelu Solsidan Oy:lle tehdään erillinen sopimus.


3. Palvelukäynnin viivästyminen tai peruutus


Asiakkaalla tai Tilaajalla on oikeus peruuttaa tai siirtää käynti veloituksetta vuorokautta (24h) ennen alkuperäisesti sovittua ajankohtaa. Peruuttamattomat tai alle vuorokauden sisällä tehdyt peruutukset käsitellään toteutuneiden palvelukäyntien mukaisesti. Asiakkaan poissaolo aiemmin sovittuna palvelukäynnin ajankohtana tulkitaan palvelun peruuttamiseksi alle vuorokauden sisällä.


Sairastapauksissa peruutuksen voi tehdä veloituksetta alle vuorokauden ilmoituksella. Edellyttäen kuitenkin, että Asiakas itse tai hänen omaisensa voi esittää lääkärintodistuksen Hoivapalvelu Solsidan Oy:lle.


Mikäli asiakkaalle nimetty henkilö/hoitoalan ammattihenkilö joutuu perumaan käynnin, Hoivapalvelu Solsidan Oy ehdottaa kyseiselle käynnille toisen henkilön sijaistamaan tai sopii korvaavan ajan palvelun tuottamiseksi.


Tuottaja ei ole velvollinen suorittamaan sovittua asiakaskäyntiä, jos hän havaitsee käynnille saapuessaan Asiakkaan olevan Tuottajalle uhkaa aiheuttavassa tilassa.


Palvelukäynti käsitellään kertymään alkuperäisesti suunnitellun mukaisesti. Tuottaja ja Asiakas voivat keskinäisessä yhteisymmärryksessä siirtää sovittua käynnin suorittamisen ajankohtaa.


4. Reklamaatiot, sopimuksen irtisanominen, sovellettava laki ja riidanratkaisu


Mikäli Asiakkaalla tai Tilaajalla on palvelun laatuun tai toteutukseen liittyviä huomautuksia tai Asiakas haluaa hakea hyvitystä, tulee Asiakkaan tai Tilaajan ottaa yhteyttä Hoivapalvelu Solsidan oy:n asiakaspalveluun (0503010187,0443519566).


Yhdessä Asiakkaan, Tilaajan sekä Tuottajan kanssa Hoivapalvelu Solsidan Oy etsii ratkaisun aiheutuneeseen reklamaatioon.


Tarvittaessa tai Asiakkaan pyynnöstä Hoivapalvelu Solsidan Oy tarjoaa asiakkaalle korvaavan palvelun.


Palveluiden toimittaminen voidaan keskeyttää heti ja uusien palveluiden tarjoaminen evätä, jos kumman tahansa osapuolen toiminta on sopimuksen tai Suomen lain vastaista tai jos Tilaajan edellinen lasku on erääntynyt.


Hoivapalvelu Solsidan Oy sitoutuu toimittamaan palvelun ilmoitetussa ajassa ja toimeksiannon mukaisena. Hoivapalvelu Solsidan Oy:lla on oikeus purkaa toimeksianto, jos Asiakas laiminlyö näiden ehtojen mukaisia velvollisuuksia, eikä korjaa niitä viivytyksettä Hoivapalvelu Solsidan Oy:n pyynnöstä.


Hoivapalvelu Solsidan Oy:lla on oikeus keskeyttää palveluiden tuottaminen ja kieltäytyä toimittamasta uusia palveluita, jos laskun maksu viivästyy yli kuukauden eräpäivästä, tai mikäli on todennäköistä, että Tilaaja on maksukyvytön. Hoivapalvelu Solsidan Oy:lla on tässä tilanteessa velvollisuus ilmoittaa Asiakkaalle ja Tilaajalle palvelujen toistaisesta tauotuksesta.


Palveluehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Riitatapaukset pyritään käsittelemään aina ensisijaisesti Tilaajan ja Hoivapalvelu Solsidan Oy:n välillä, tarvittaessa kuluttajaoikeusneuvojan avulla. Mikäli neuvotteluilla ei päästä ratkaisuun, kaikki erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa ensimmäisenä oikeusasteena. Kuluttajilla on oikeus nostaa kanne kuluttajan kotipaikan käräjäoikeudessa. Riitatapauksissa kuluttajat voivat myös saattaa asian Kuluttajariitalautakuntaan (kuluttajariita.fi) tai Euroopan Komission tarjoamaan ODR-palveluun (Online Dispute Resolution, ec.europa.eu/odr)


5. Voimassaolo


Palveluehdot astuvat voimaan tilaus hetkestä.


Laskutettua käyntikertymää ei hyvitetä rahallisesti, mutta asiakkaan toimintakyvystä riippuvista painavista syistä, käynnit voidaan siirtää toisen henkilön hyödynnettäviksi.


6. Hoivapalvelu Solsidan Oy:n vastuu ja vakuutukset


Potilasvahinkovakuutus Fenniassa.


Päivitämme sivustoa!
















Share by: